Acer CloudMobile S500 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer CloudMobile S500 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wilFX01 29-05-2013
Geschreven voor: Acer CloudMobile S500 zwart

Deze telefoon gevonden door te zoeken naar goeie specificaties, m'n vorige telefoon (Xperia U, 1Ghz dual core) vond ik niet snel genoeg... vaak stotterde die en de camera liet vaak op zich wachten....verder was het een prima telefoon met genoeg geheugen voor apps etc. Ik vond de dual core en 1,5Ghz, in enkele telefoons, o.a. de Xperia S, en deze Cloudmobile. De prijs heeft de doorslag gegeven. Bij een 1 jarig abo voor onder de 30 euro, hoefde ik maar een paart tientjes bij te betalen... ondertussen is ie al gratis bij het abo.... Maar goed, ik heb m nu een maand, en ben zeer tevreden. Ik wil graag alleen maar 10-en geven, maar dat vind ik te makkelijk, het kan altijd beter...dus bijna allemaal negens. Voor de prijs, is het echter wel een topmodel. Hij voelt stevig aan, de dual core 1.5Ghz processor doet alles snel, en laat me nog geen moment in de steek. Meteen opmerkelijk, de snelheid van de fotocamera! Heerlijk! Klikken en afdrukken, en prima foto's voor een mobieltje. M'n vorige telefoon was wat dat betreft waardeloos. Apps installeren ook heel snel. Dolby geluid voor afspelen van muziek, klinkt erg zuiver. Standaard zit er een mediaserver mogelijkheid op, zodat je je bestanden kunt delen op het netwerk, erg makkelijk om zonder kabels je foto's over te zetten. Voor degenen die met Antutu benchmark bekend zijn, Android 4.2.1 zit er nu op, en de score komt op 10.810 uit. Mijn Xperia U zat op zo'n 6.500....(Android 4.0) Scherm is prachtig. Een Sony app die standaard op de Sony zat(SmartConnect) doet het ook op de Acer, erg handig. Als je je lader er in doet, gaan bepaalde instellingen die je naar wens instelt uit/of aan, en idem als je je lader er uit haalt. Dus 's avonds als je je bed in gaat gaat wifi, dataverkeer, bluetooth e.d. uit, geluidsnivo op normaal, en 's ochtends gaat wifi aan. Reviews van vorig jaar met de oudere android versie melden dat de batterij matig is, ik ben tevreden. Gemiddeld zou ik ook willen zeggen, op een werkdag gaat ie makkelijk een dag mee, en ik denk dat veel mensen hun smartphone toch wel elke nacht opladen, dus daar zou ik het niet op laten hangen, mocht je daarover twijfelen. GPS werkt snel, navigatie aan, en eventjes later vind ie satelieten. nou, een topmodel dus, veel plezier er mee!! ;-)

juregg 05-03-2013
Geschreven voor: Acer CloudMobile S500 zwart

Wat een toptoestel is dit.
Ik heb lang zitten zoeken naar de opvolger van mijn htc desire, welke destijds tot één van de top modellen behoorde. Op mijn shortlist stonden in eerste instantie de Nexus 4 en de HTC one S. Dit omdat ik het verschil met de top toestellen te klein vind om het prijsverschil te rechtvaardigen. Toen kwam ik toevallig de Acer CloudMobile tegen. Met 270 Euro een koopje op papier. Ik heb zoveel mogelijk reviews gelezen en lang zitten twijfelen ook al omdat je het toestel in geen enkele winkel kunt bekijken.
In veel reviews waren 3 punten die naar voren kwamen als kritiek: de batterijduur, de geluidskwaliteit bij bellen en nog geen jelly bean update en geen duidelijkheid van Acer. Vooral het laatste bezwaar woog bij mij zwaar, omdat ik op mijn Asus tablet (tf300t) gezien heb dat de update van 4.0 naar 4.1 heel veel verbeteringen gaf.
Voor wat de batterijduur betreft hoort dit toestel inderdaad niet bij de top, maar gemiddeld. Zelf kan ik er makkelijk de dag mee doorkomen.
Geluidskwaliteit bij bellen is veel beter dan bij de HTC desire en die vond ik al goed.
Na het aanzetten van toestel is deze gelijk begonnen met 3 systeem updates achter elkaar te installeren met als uitkomst, jawel jelly bean 4.2.1 geinstalleerd.
Het toestel reageert zeer soepel en snel en het scherm is werkelijk fantastisch.
Acer is er in geslaagd om een toptoestel neer te zetten voor een hele mooie prijs.
Ik heb het toestel los gekocht, omdat een sim-only abonnement met een los toestel ongeveer de helft goedkoper is dan een abonnement met toestel.

stevebravo 09-02-2013
Geschreven voor: Acer CloudMobile S500 zwart

De belangrijkste reden voor mijn aanschaf was de relatief lage toestelprijs en de specs die je ervoor terug krijgt. Model vond ik zeer degelijk, en ik wilde ook eens een buitenbeentje uitproberen die zijn bekendheid in de mobiele markt nog niet echt heeft ontwikkeld.

Mijn eerste indruk was enorme enthousiasme, en dat mocht ook wel want ná 5 jaar werd het wel weer eens tijd voor iets nieuws.

Nu heb ik hem 3 dagen in gebruik dus kunt u deze review beschouwen als iemand die het mobieltje net in zijn handen heeft.

Er vallen mij een aantal zaken op wat ik eigenlijk niet als bepaald positief ervaar. Wellicht is het een instelling, maar daar ben ik nog niet achter.
Het is namelijk zo dat wanneer je de mobiel gaat opladen, dat deze ook niet meer te gebruiken is.
Ik weet niet of dit tegenwoordig normaal is, maar ik vind dit wel tamelijk storend.

Wat mij ook opvalt, en dat is volgent mij eerder een softwarematig probleem van android, is dat de namen in de contactenlijst niet goed worden geschik per hoofdletter.
Zo heb ik een aantal namen die beginnen met de letter A die vermeld worden onder contacten die beginnen onder de letter M.

Maar misschien is dit op te lossen met een update.

De vormgeving vind ik zeer deftig.. Lekker in de hand, maar de achterkant vangt volgens mij makkelijk vuil op. Het zijn allemaal puntjes waar makkelijk vuil tussen komt (volgens mij dan), en volgens mij moet je deze ook echt niet uit je handen laten vallen want ik heb zo het gevoel dat deze na een kleine trilling al direct kapot is. Daarom moet ik ook snel een case kopen.

Het geluid is erg aanwezig, omdat de speaker zich verdeelt over de gehele horizontale afmeting van het mobieltje.

Neem aub niet direct alles klakkeloos aan wat ik heb opgenoemd, want nogmaals heb ik dit mobieltje pas een paar dagen in mijn hand. Daarnaast heb ik het voornamelijk over de tekortkomingen, wat overblijft zijn alle positieve dingen eraan.

Over een paar weken zal ik mijn beoordeling herzien.

smetske83 30-12-2012

Toestel aangekocht op 14/12/2012
Voor ik tot aankoop ben overgaan voor dit toestel, heb ik eerst vergeleken met andere smartphones en heb ik naar reviews zitten zoeken.
Mijn keuze was de Acer S500, HTC desire X of een toestel van de Samsung Galaxy reeks.
De Acer is er pas als laatste bij gekomen omdat ik niet echt vertrouwd ben met het merk Acer bij smartphones.
Maar als je ziet wat je voor deze prijs krijgt van specs, dan kan je niet om dit toestel heen.
Ten eerste het design, ik vindt het persoonlijk een heel mooi toestel en het ligt zeer goed in de hand.
Het scherm is gewoon super prachtig van kleuren en helderheid.
Toestel zelf werkt zeer snel dankzij de Dual-Core 1.5Ghz en 1gb aan werkgeheugen.
Dan heeft het toestel ook nog 8gb ingebouwd geheugen en is het uitbreidbaar met een micro sd kaart, ik heb er zelf 16gb bij gestoken.
Het toestel zelf heeft ook een 8megapixel camera en vooraan een camera voor te videobellen.
De 8mp trekt goede foto's eenmaal je weet hoe je ermee moet werken en hij trekt zeer snel en als extra heeft Acer een paar effecten bij ingestoken in de software zodat je bv. direct zwart/wit foto's kan trekken.
De android versie is vrij standaard.
Een mooie weer widget, de lockscreen is superhandig aangepast en als je het notification menu naar beneden trekt heb je 4 tabbladen waar je direct aan u instellingen geraakt van u wekker, wifi, gps, enz. super handig vindt ik persoonlijk.
De accu gaat bij mij 1,5dag tot bijna 2dagen mee.
Stuur een paar smsen, wat bellen, foto's trekken van de kinderen, 3G, GPS signaal en bluetooth staan altijd aan.
Ik laad wel meestal mijn toestel iedere nacht terug op.
Ik ben zeer tevreden van dit toestel